Wisby Strand nya medlemmar i Svenska möten

”Oerhört stolta över att vara medlem i Svenska Möten”

Havsnära mötesplatsen Wisby Strand på Gotland blir ny medlem i Svenska Möten. ”Detta ger oss verkligen en kvalitetsstämpel”, kommenterar Wisby Strands vd Carl-Johan Stålhammar medlemskapet.

Svenska Möten bemöter en ökad efterfrågan efter stora mötesplatser med sin första medlemsanläggning på Gotland, Wisby Strand. En kongress- och konferensanläggning med plats för upp till tusen gäster. Som alltid erbjuder utsikt över det närliggande havet och ett unikt världsarv, Visby med sin ringmur och sina medeltida kullerstensgränder.

-Äntligen har vi hittat en stark partner på Gotland! Svenska Mötens första medlemsanläggning på ön är precis den stora och högkvalitativa mötesplats vi sökt, säger Johan Fägerblad, Svenska Mötens vd.

Wisby Strands vd Carl-Johan Stålhammar ser stort mervärde i att Wisby Strand valts ut som medlemsanläggning i Svenska Möten.

-Detta ger oss verkligen en kvalitetsstämpel, ett bevis på att vi håller hög kvalitet både på mat och konferenslokaler. Svenska Möten ger oss även ett utmärkt budskap utåt. Vi är väldigt stolta och glada över att vara en medlemsanläggning här på Gotland, sammanfattar han.

Svenska Möten förstärker samtidigt sin portfölj med ytterligare tre anläggningar. Anrika Nääs Fabriker i Göteborg samt två anläggningar för dagskonferens i Stockholm, Nordic Forum och Näringslivets hus.
-Vi välkomnar fyra starka och högkvalitativa medlemmar till Svenska Möten som ger oss både en ökad bredd och nya spetskompetenser i vår portfölj, avslutar Johan Fägerblad.

För ytterligare information kring samarbetet, kontakta

Johan Fägerblad, vd Svenska Möten 070-685 30 43johan.fagerblad@svenskamoten.se
Carl-Johan Stålhammar, VD Wisby Strand, 0739-541101, carl-johan.stalhammar@wisbystrand.se

Svenska Möten består av över 100 utvalda mötesplatser över hela Sverige. Alla medlemsanläggningar är klassificerade och utvalda för att de kan erbjuda de bästa förutsättningarna för möten och konferenser. I dagsläget representerar Svenska Mötens medlemmar cirka 25 procent av den totala mötesindustrin och omsätter drygt två miljarder fördelat på cirka en miljon gästnätter. Som ledande mötespartner tar Svenska Möten ett tydligt ansvar för att driva branschens utveckling, bland annat genom strategin om möteshantering för större organisationer och i projekt som Svenska Mötesmodeller. Svenska Möten är certifierade enligt ISO 9001 Kvalitetsledningssystem, ISO 14001 Miljöledningssystem och OHSAS 18001 Arbetsmiljöledningssystem. Samtliga dagkonferensanläggningar är medlemmar i Nätverket: Köp Miljömärkt, samtliga logianläggningar är Svanenmärkta.

Läs mer på www.svenskamoten.se

• Gotland