Wistrand biträder Greencarrier Freight Services Sweden AB vid bildande av joint venture

Pressmeddelande   •   Apr 08, 2019 14:20 CEST

Wistrand har biträtt Greencarrier Freight Services Sweden AB vid bildande av joint venture med det danska bolaget Hecksher Linieagenturer A/S.

Greencarrier tillhandahåller globala transport- och logistiklösningar. Koncernens omsättning uppgår till ca 4 miljarder kronor med etablering i 11 länder och 930 medarbetare.

Hecksher Linieagenturer A/S bedriver speditionsverksamhet genom kontor i Köpenhamn och Århus och omsätter ca 200 miljoner danska kronor.

Wistrands team har huvudsakligen bestått av ansvarig delägare Vilhelm Nyström (M&A), Hendrik Kangasmuukko (M&A) och Caroline Törngren (paralegal).

För mer information:
Vilhelm Nyström, Advokat / Partner

D: +46 31 771 21 55
M: +46 703 72 21 55
vilhelm.nystrom@wistrand.se

Wistrand är en av Sveriges största advokatbyråer. Sedan 1915 har vi levererat högkvalitativa affärsjuridiska tjänster till klienter inom ett brett spektra av olika branscher. Våra 200 medarbetare i Stockholm och Göteborg delar övertygelsen att tillgänglighet, engagemang och hög kompetens bidrar till att göra Wistrand till en av Sveriges främsta advokatbyråer.