Wittra AB vinner Red Herring Global Top 100!

Efter en enorm framgång med att vinna både Red Herring Europe och Nordamerika Topp 100 utmärkelser tidigare i år har Wittra nu också tilldelats Red Herring Global Top 100 Award i Pasadena, USA. Detta placerar Wittra i en mycket exklusiv grupp av företag historiskt. Red Herring var bland de första som förutsåg att företag som Alibaba, Facebook, Google, Kakao, Skype, SuperCell, Spotify, Twitter och YouTube skulle förändra hur vi lever och arbetar.

I det som har kallats IT-världens Oscar, The Red Herring Top 100 Award, är Wittra Sweden AB erkänd som vinnare under 2017. Inte bara en gång, men tre gånger! Efter Europa och Nordamerika, kan nu Wittra kröna året med The Red Herring Global Top 100 Award. Priset anses vara ett av världens mest prestigefyllda branschpriser och Wittras grundare och VD, Håkan Dackefjord, accepterade priset i Pasadena den 15 november.

Förutom den här enastående prestationen har Wittra också under 2017 fått en prestigefylld plats på den svenska ”33-listan”, för andra året i rad, och vunnit Geo IoT-priset. En framgångsserie som är oöverträffad bland svenska företag.

Priset fastställer ytterligare Wittras teknik och lösning som innovativ och genomförbar. Det visar att den tredje IoT-arenan, en inomhus- och utomhuslösning för positionering, överensstämmer med nuvarande och framtida marknadsbehov. Priset kommer ytterligare att öka intresset för en teknik som redan fått mycket uppmärksamhet.

”Det är svårt att smälta all framgång som vi har haft under det gångna året. Den publicitet vi har fått från att vinna alla dessa utmärkelser är ovärderliga. Startup-företag kan bara önska sig allt detta. För Wittra är det nu en verkligheten och vi avser att ta tillfället i akt och bygga strategiska samarbeten med intresserade partners. Jag vill också hedra Wittras team för den här fantastiska prestationen som gjort all denna framgång möjlig. ", säger Håkan Dackefjord, grundare och VD för Wittra.

Red Herring Top 100s utmärkelser belyser de mest spännande startup-företagen från Asien, Europa och Amerika. Hundratals företag från varje region granskas varje år i en noggrann 3-stegs process som ser på alla aspekter av företaget. Sedan 1996 har ledare i teknikföretag, investerare och strateger värderat Red Herring 100-listorna högt som ett instrument för att upptäcka och förespråka de mest lovande privata satsningarna från hela världen.

• Teknologi, allmänt

• wittra
  • iomt
  • iot
  • red herring
  • innovation

Wittra är ett helägt dotterbolag till NiDa Tech Sweden AB, som för närvarande ägs av en grupp privata investerare inklusive grundaren. Företaget grundades inom det innovativa Swedish High-tech hubben och har sedan starten 2012 utvecklat ett antal unika lösningar och säkrat en betydande portfölj av immateriella tillgångar. Wittra erbjuder en unik positioneringslösning för smalbandssignaler med låg effekt. Företagets huvudkontor ligger i Stockholm, Sverige.

Thomas Bennet

Presskontakt CEO +46 70 278 82 48