Nytt år. Ny Lagbok. Sveriges Rikes Lag, en del av svensk rättshistoria sedan 1861.

Nyhet   •   Jan 16, 2017 14:33 CET

Sveriges Rikes Lag 2017.

Nu är årets lagbok här. Sveriges Rikes Lag finns i bokhandeln fr.o.m. den 16 januari 2017.

-Sveriges Rikes Lag är det självklara valet för landets ledande jurister. Vi är mycket stolta över att med 2017 års upplaga befästa denna position och att vi med lagboksappen ger jurister och advokater möjlighet att tillägna sig innehållet i mobilen, säger Olov Sundström, CEO Wolters Kluwer, Skandinavien.

2017 års lagbok innehåller som vanligt noga utvalt innehåll och är uppdaterad med nya lagar och förordningar. Lagboksappen har samma innehåll och struktur som den tryckta boken och uppdateras under hösten med de senaste författningarna samt nya rättsfallshänvisningar.

Sveriges Rikes Lag väger fortfarande tyngst

För att säkerställa kvalitet i det drygt 4400 sidor omfattande och 2.8 kg tunga verket arbetar Wolters Kluwers lagboksredaktion med ett stort antal experter under ledning av ansvarig utgivare Johan Munck.

-Vi har haft ett hektiskt år. Men tack vara våra kompetenta medarbetare, med vår utgivare f.d. justitierådet Johan Munck i spetsen, samt uppbackning av f.d. justitieråden Hans Danelius och Nils Dexe och med hjälp av Ulf Öberg, domare i EU:s tribunal, är kvaliteten på utgivningen säkrad, säger Maria Telliskivi, Produktansvarig, Sveriges Rikes Lag.

Sveriges Rikes Lag finns till försäljning fr.o.m. den 16 januari 2017 hos utvalda återförsäljare.

Mer om Sveriges Rikes lag

Websida: https://www.wolterskluwer.se/lagboken

Sveriges Rikes Lag är en systematiskt bearbetad sammanställning av svensk lagstiftning med gällande lagar, förordningar, EU-förordningar och andra författningar. Hänvisningar görs till förarbeten, författningar och avgöranden från sammanlagt sju domstolar, nämligen EU-domstolen, Europadomstolen, Högsta domstolen, Högsta förvaltningsdomstolen (tidigare Regeringsrätten), Marknadsdomstolen, Arbetsdomstolen samt Migrationsöverdomstolen. Författningsregistret och det utförliga sakregistret underlättar sökandet i lagboken.

Ansvarig utgivare: Johan Munck
Förlag: Wolters Kluwer