Reklambyrån Wondervilles skola tar nästa steg!

Pressmeddelande   •   Jun 07, 2013 08:48 CEST

Vi har tidigare berättat om vår skola i Afrika. Efter möte med Evangeliska frikyrkan tar Wonderville nästa steg. Av skolans totalt 80 elever är 60 föräldralösa och endast 15 elever serveras lunch en dag i veckan. Wonderville har bestämt sig för att bekosta mat åt alla elever varje skoldag och Wonderville kommer även att bekosta barnens skolavgifter.

- Vi valde att gå in i detta projektet och kommer att slutföra det. Det är omöjligt med det ekonomiska överflöd vi har i Sverige att inte bli berörd och vilja hjälpa till när barn saknar det mest elementära i livet, säger Kennet Båth, VD Wonderville AB. Vi har i detta projektet kommit till halvtid och kommer att spela matchen klart. Vi står nu även i begrepp att titta på nästkommande projekt som är en skola till. Vår dröm är att några fler i vår bransch skall uppmärksamma vårt projekt och vilja vara med. Att kunna göra sådana här insatser känns väldigt privilegierande avslutar Kennet.

(Bilden:  Mattias Josephson, Livgivande Företag, Magnus Berg Wonderville,
Lima Sylvain, Biståndsansvarig RCA och Kennet Båth Wonderville.)

Wonderville AB arbetar med målgruppsriktad och kundgenererande digital marknadsföring för att skapa genvägar till lönsamma affärer. Marknadsföring skall vara lönsam, kostnadseffektiv och återkopplande. Mätbarhet och fokus på resultat är en självklarhet.

Kennet Båth, VD, Wonderville
E-post kennet.bath@wonderville.se