Nylands Trä AB förvärvar Docksta Järn

Nylands Trä AB, delägare i Woody Bygghandel AB, förvärvar Docksta Järn från och med 20 januari 2015 och skyltar om butiken till en Woodybutik.

Nylands Trä AB med anläggningar i Nyland och Kramfors, har 18 medarbetare och omsätter cirka 43 miljoner. Sedan 2009 är Nylands Trä AB delägare i Woody Bygghandel AB och erbjuder ett komplett byggsortiment.

Från och med 20 januari 2015 förvärvar Nylands Trä AB Docksta Järn och skyltar om butiken till en Woodybutik med syfte att driva den med mindre direktleveranser.

Docksta Järn är i dag en Bolist butik som omsätter runt 8-10 miljoner med 4 anställda. Butiken är en järnhandel med anor från 40-talet och har drivits inom samma familj sedan start. Inriktningen har historiskt varit mot industri och konsument medan man de senaste 15 åren satsat mer på bygghandel.

Frågor angående förvärvningen besvaras av:

Mattias Norlén, Nylands Trä AB, 0612-22 214, mattias.norlen@nylandstra.se
Peder Strömqvist, VD Woody Bygghandel, tel. 0703-400266, peder.strömqvist@woody.se

Företagsfakta:

Woody Bygghandel är en frivilligkedja inom byggmaterial som med över 6 miljarder i omsättning, på 105 anläggningar, är Sveriges ledande kedja med ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning. Mer info på www.woody.se.