Woody Bygghandel expanderar i Anderstorp

I början av november slår en ny bygghandel upp dörrarna i Anderstorp. Initiativtagarna är tre lokala entreprenörer med lång erfarenhet från byggbranschen och kunskap av att driva företag.

Bygghandeln och de tre nya delägarna går samman under namnet Woody Bygghandel som är en del av frivilligkedjan Interpares och där de profilerar sig som en komplett samarbetspartner gentemot proffsbyggarna.

-          Vi vill använda fördelarna med att var med i en stark inköpsorganisation och kunna ta del av ett varumärke med stor potential utan att tappa den lokala förankringen, säger Ulf Stjerneby en av tre delägare för Woody Bygghandel i Anderstorp.

-          Vi kommer att satsa på hög service och hög tillgänglighet. Vi vill arbeta snabbt, smidigt och enkelt och då passade Interpares och Woody Bygghandel oss som handen i bygghandsken, fyller Victor Svensson i, delägare och säljare.

I dagsläget byggs den 2048 m2 stora anläggningen som innefattar både butik och kallager, där merparten kommer att inrymmas under tak.

-          Sett ur ett marknadsperspektiv får vi en bra position mitt i Gnosjöandans fäste som kännetecknas av driftiga småföretagare och entreprenörer och som både Ulf, Victor och Per utstrålar. Det passar oss alldeles utmärkt och går helt i linje med vad Woody Bygghandel står för, säger Peder Strömqvist, VD Interpares och Woody Bygghandel.

Kontaktpersoner:

Peder Strömqvist, VD AB Interpares och Woody Bygghandel, tel: + 46 70-34 00 266

Per Enocson, Woody Bygghandel Anderstorp, tel: + 46 371-226 202

Woody Bygghandel är en del av frivilligkedjan Interpares som med närmare 7 miljarder i omsättning på 109 butiker är Sveriges ledande kedja med ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning. Mer information www.woody.se