Mötesrummet Istanbul

Möten i en internationell atmosfär – mitt i Göteborg City

Bjud in till möten i internationell miljö, utan att lämna Göteborg. Kontorshotellet World Trade Center Göteborg erbjuder konferensrum med inredning och design som inspirerats av Europas städer.
– För oss är det viktigt att våra mötesrum väcker intresse och bjuder in till kreativa möten. Hittills har gensvaret varit fantastiskt både från våra interna hyresgäster men också externa mötesbokare, säger Eva Hyllstam, ägare World Trade Center Göteborg.

Centralt beläget, med Korsvägen precis utanför porten och med utsikt över Skånegatans takåsar, utgör World Trade Center Göteborg (WTC Göteborg) sedan länge det perfekta kontors- och mötesläget för företag i staden. Här kan hyresgäster och externa företag boka kundmöten och konferenser i en internationell atmosfär, utan att lämna centrala Göteborg. Tillsammans med arkitektkontoret Bittra Britta (nu en del av Modesty Concept AB) har WTC Göteborg designat sammanlagt 18 unika mötesrum på sina två cityanläggningar, alla med inspiration från olika städer runt om i Europa. Här bjuder företag in till möten i exempelvis ”Dublin” med inredning som en äkta irländsk pub eller till ”Milano” med sofistikerat möblemang från den italienska modestaden. För de som trivs bäst på hemmaplan, eller är i behov av ett större konferensrum, finns seminarierummet ”Göteborg”. Den hamninspirerade lokalen rymmer 49 personer och är genomtänkt utsmyckat med en skeppsklocka, segelbeklädda väggar och en gammal containerdörr.
– Mötesrummen har blivit väldigt efterfrågade. Det är otroligt roligt att se att rummen får uppmärksamhet från kunder och besökare och lockar fram det bästa ur varje möte. Med mötesrummen vill vi ge företag de bästa förutsättningarna för att hålla bra möten och göra framgångsrika affärer, säger Eva Hyllstam.

Världsomspännande nätverk
Kontorshotellet erbjuder utöver kontor och inspirerande mötesrum goda cateringmöjligheter för de företag som önskar beställa modern fika eller härlig lunch. WTC Göteborg är en del av den internationella organisationen World Trade Centers Association (WTCA) vars syfte är att främja affärsrelationer och global handel. Med över 330 anläggningar runt om i världen utgör WTCA ett världsomspännande nätverk, vilket nu även syns i Göteborgsanläggningarnas mötesrum.
– Den internationella designen i våra mötesrum stärker på ett lekfullt sätt den internationella koppling som finns med andra World Trade Centers runt om i världen, avslutar Eva Hyllstam.

World Trade Center Göteborg har funnits i Göteborg sedan 1989 och har idag två anläggningar mitt i City. 2018 förvärvades även kontorshotellet City Office precis vid Stockholms Centralstation. De tre anläggningarna har idag över 250 medlemsföretag vilket innebär att anläggningarna lever och andas service varje dag. World Trade Center Göteborg är en del av den internationella organisationen World Trade Centers Association som är ett starkt varumärke och en global organisation vars syfte är att främja global handel och vara behjälplig med kontakter och nätverk.