TwinGo London, Spela och lär om resemålet i årets smartaste appspel för barn.

Den 2 januari släpps årets smartaste appspel för barn i ålder 6-10 år. Spelet TwinGo London höjer pulsen, lockar till skratt och gnuggar geniknölarna. Häng med tvillingarna Alicia och Theo på en resa till London där allt kan hända. Ugglan Livia Belivia är klok som en uggla och lär ut intressant fakta om storstaden och den lilla musen Ozzy måste matas med popcorn för att inte somna.

TwinGo London blir det första spelet med de äventyrsresande tvillingarna och det kommer många fler reseäventyr med såväl underhållning som lärande i samma serie.

Nästa spel i TwinGo Games som handlar om Stockholm har nyligen blivit nominerad till Stockholms Stads Innovationsstipendium 2015.

TwinGo London kommer att erbjudas som en gratisapp för testspel och en betalapp helt fri från köp-i-app och reklam. Appen finns att ladda ned både på App store och Google Play.

Utvecklingsbolaget Gobrilla startades hösten 2014 av Cecilia Gruvberger. Cecilia har efter många år som anställd inom finans- och bankbranschen tagit ett stort kliv in i den digitala världen och hon är nu en hängiven entreprenör. Cecilia är också delägare i Writelin AB, Writelin är nominerat till Stockholms Stads Innovationsstipendium 2015 inom kategorin Kulturella och Kreativa näringar.

”Som mamma till tre barn, som växer upp i en digital värld, vill jag vara med och positivt påverka utbudet av appspel. Att kombinera nöje och lärande i ett spel om resor för barn är extra roligt eftersom sådana appar saknas på marknaden idag”.

GOBRILLA AB

Grundare/ägare Cecilia Gruvberger

Tel. +46(0)708697878

E-post cecilia.gruvberger@gobrilla.com

Mer information finns på www.gobrilla.com

• edtech
  • barn
  • appspel
  • resor

Gobrilla AB utvecklar utmanande och roliga digitala äventyrsspel för barn med stor reslust och för barn som helt enkelt är nyfikna på världen runtomkring dem. Med hjälp av en fängslande story lär sig barnen spännande och oväntad fakta om varje resmål.

Josefine Grane

Presskontakt +46 709987808