Magdalena Frisk ny avdelningschef på WSP Samhällsbyggnad

Nyhet   •   Nov 30, 2016 13:34 CET

Magdalena Frisk ny avdelningschef för WSP Samhällsbyggnad i Karlstad.

WSP har rekryterat Magdalena Frisk som avdelningschef för Samhällsbyggnad i Karlstad. Hon är biolog i grunden och kommer närmast från Sweco där hon arbetat som konsult, gruppchef för en miljögrupp samt kontorssamordnare för Karlstadskontoret.

Som konsult är Magdalena generalist inom miljöområdet och har jobbat med olika typer av miljökonsekvensbeskrivningar och miljöutredningar, från stora miljonprojekt till mindre uppdrag inom exempelvis industri, planering, väg/järnväg. Magdalena går in som avdelningschef för en avdelning med snart 60 medarbetare och enligt Magdalena bygger hennes ledarskap på förtroende och öppenhet.

– Konsultbranschen är oerhört spännande med det samhälle vi nu lever i och det samhälle vi i framtiden vill leva i. Vi vet alla att det handlar om tuffa utmaningar att hantera. Fler människor i staden, påverkan på vår omgivning, natur och miljö och alla de förändringsprocesser som sker allt snabbare med digitalisering etc. Vi konsulter och vår förmåga att uppfinna, utveckla och lösa problem behövs verkligen och det motiverar mig att arbeta i branschen, säger Magdalena Frisk.

En av de saker som lockade med WSP var den internationella inriktningen och att få jobba inom en global koncern.

– WSPs styrka ligger bland annat i mångfalden kompetenser och erfarenheter samt tillgången till ytterligare kollegor globalt. Så många konsulter med sina specifika egenskaper, viljor, intressen, bakgrunder och kunskap. Och för att arbeta tillsammans krävs bra förutsättningar, något vi som ledare måste jobba kontinuerligt med. Det är viktigt att vi har en "vi-kultur". WSP är ett företag - med en mängd kompetenser och teknikskrån, säger Magdalena Frisk.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Magdalena Frisk, avdelningschef Samhällsbyggnad, WSP Sverige AB
Tel: 010–722 58 03 / 070–271 98 17