Vilka blir samhällsbyggarnas rockigaste företag?

Nyhet   •   Apr 11, 2016 14:57 CEST

För första gången arrangeras Construction Rocks i Sverige, den ultimata rockbandstävlingen för samhällsbyggarsektorn. Sedan Construction Rocks skapades 2007 har tävlingen gått av stapeln i bland annat London, Washington och Sydney. Tävlingen arrangeras av WSP.

Den 15 april är det svensk premiär av Construction Rocks på Sticky Fingers i Göteborg. Då ska fem band göra upp om titeln om vilket företag som är de rockigaste i samhällsbyggarsektorn. Varje tävlande har 15 minuter på sig att övertyga domarna och publiken att just de är branschens stora rockstjärnor.

– Det blir otroligt spännande att se vilka som kommer att kamma hem den första vinsten av Construction Rocks i Sverige. Vi vet att alla tävlande band repeterar för fullt och att engagemanget är på topp, säger Anna-Lena Peterson, projektledare WSP.

De tävlande företagen är:

WSP: ”We´re Siewert’s People”

Liljewalls: ”The Studio One Hustle”

Tyréns: ”REM.X”

Sweco: ”Sweco Sound system”

Wingårdhs: ”Bo Gertz”

Fakta om Construction Rocks: Construction Rocks skapades i London 2007 av Bill Price, director på WSP Buildings och Nigel Fraser från West One Management Consulting.

Här kan du läsa mer om banden och Construction Rocks.

För ytterligare information kontakta:

Anna-Lena Peterson, projektledare kommunikation, WSP Sverige AB
Tel: 010- 722 79 32 / 070-336 64 47