WSP rekryterar Key Account Manager för Volvo

Nyhet   •   Nov 03, 2016 09:48 CET

Tommy Ivarsson

Tommy Ivarsson har rekryterats som Key Account Manager, KAM, för Volvo i Göteborg. Rekryteringen är ett led i WSP Sveriges fokusering på nyckelkunder och i linje med tillväxtstrategin att dubbla omsättningen under fyra år fram till 2018. Tommy kommer närmast från Empower som kund- och försäljningsansvarig i Syd- och Västsverige.

Tommy har tidigare även arbetat internationellt i olika roller inom telekom och vägtullsystem. Gemensamma värderingar och möjligheten att få utveckla arbetet med nyckelkunder som Volvo, vägde tungt vid valet av WSP.

– Jag valde WSP för att det är en mycket intressant tjänst att få leda arbetet med att utveckla affärerna mot Volvo och där jag har hela organisationens stöttning på 37 000 man. Det var även för WSPs värderingar som helt klart överensstämmer med mina samt att få verka i ett kunskapsföretag som attraherar och rekryterar de bästa medarbetarna, säger Tommy Ivarsson.

Tommy tillträdde sin tjänst på WSP i augusti.

Arnold Stifors, Försäljningsdirektör, WSP Sverige AB
E-post: Arnold.Stifors@WSPGroup.se