WSP stärker ytterligare inom regional och nationell samhällsutveckling

Nyhet   •   Feb 09, 2017 10:25 CET

WSP har rekryterat Joakim Pettersson som seniorkonsult och strategisk rådgivare inom samhällsutveckling på WSP Analys & Strategi. Han har över tio års erfarenhet inom politiken, både från Regeringskansliet och Riksdagen. Senast i rollen som stabschef i partiledarstaben på Kristdemokraternas parti- och riksdagskansli.

Som konsult på WSP arbetar Joakim inom området nationell och regional samhällsutveckling. Hans roll är att vara uppdragsledare samt att bidra med policyutveckling och strategisk rådgivning i andra projekt.

- WSP har en stor bredd på uppdragen som inkluderar många intressanta och utmanande samhällsutvecklingsfrågor. Jag ser fram emot att få komma in i verksamheten och hoppas kunna bidra med, och dra nytta av, mina erfarenheter både från politik och utredningsverksamhet, säger Joakim.

Inom politiken har Joakim även arbetat som utvecklingschef med övergripande ansvar för Kristdemokraternas politikutveckling och som näringspolitisk strateg på Svensk Handel. Dessförinnan arbetade han med utredning och analys, först på Handelns Utredningsinstitut (HUI) och därefter på Riksförsäkringsverkets utvärderingsavdelning.

Joakim tillträdde sin tjänst på WSP Analys & Strategi i Stockholm den 1 februari.

Joakim Pettersson, WSP Sverige AB
E-post: Joakim.Pettersson@WSPGroup.se