Nytt stort uppdrag för WSP i Eskilstuna

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2005 14:26 CEST

WSP har fått Banverkets förtroende att ta fram systemhandlingar och en järnvägsplan för en länge efterfrågad planskild korsning i centrala Eskilstuna - korsningen Gillbergavägen/järnvägen Flen-Eskilstuna.

Projektet innebär att järnvägen förskjuts österut och permanentas i det nya läget. Gillbergavägen kommer att sänkas och en ny järnvägsbro byggs över vägen samt två gångtunnlar under järnvägen. Järnvägsombyggnaden omfattas av en sträcka på totalt ca 1300 meter. I uppdraget ingår också optioner för att ta fram förfrågningsunderlag och bygghandlingar.

För mer information, kontakta Eskil Sellgren, Affärsområdeschef WSP Samhällsbyggnad, tel 08-688 6187.

WSP är ett globalt företag som erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom samhällsbyggnad, hus, industri och miljö. Med ca 5300 medarbetare är WSP ett av de största konsultföretagen i Europa och bland de tio största i världen. Verksamheten bedrivs huvudsakligen i England och Sverige, men också i övriga Europa, USA, Afrika och Asien. I Sverige har WSP ca 1750 medarbetare och bedriver verksamhet inom WSP Arkitektur, WSP Byggprojektering, WSP Environmental, WSP International, WSP Management, WSP Samhällsbyggnad och WSP Systems.