Rikard Appelgren lämnar WSP

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2014 09:22 CEST

Rikard Appelgren, VD för WSP Europe AB, har tagit beslutet att lämna WSP efter arton år i företaget. Efter en inledande period som uppdragsledare på WSPs Malmökontor har han varit avdelningschef, affärsområdeschef och vice VD innan han 2002 blev VD för WSP Sverige AB.

Sedan 2006 har Rikard även varit VD för WSP Europe AB.  Rikard lämnar sin anställning med omedelbar verkan men kommer att arbeta kvar som konsult till och med sista juli 2014 och finnas tillgänglig för WSP fram till slutet av året.

Rikard Appelgren efterträddes den 1 mars i år av Magnus Meyer som VD för WSP Sverige.

-  Jag beklagar att Rikard tagit beslutet att lämna WSP, säger WSP s koncernchef Pierre Shoiry. Rikard har under många år på ett oerhört förtjänstfullt sätt lett såväl den svenska som den europeiska verksamheten med stor framgång.  Jag har förståelse för Rikards beslut att hitta nya utmaningar och önskar honom lycka till i fortsättningen

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION V V KONTAKTA:

Siv Axelsson, Personal- och informationsdirektör, WSP Sverige AB
Tel: 010-722 87 76 / 070-543 87 17.  E-post: siv.axelsson@WSPGroup.se

WSP är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag som erbjuder tjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur och Miljö & Energi. Bredd och mångfald kännetecknar våra medarbetare, kompetensområden, kunder och typer av uppdrag. WSP har 15 000 medarbetare, varav 2 500 i Sverige, på över 300 kontor i 35 länder.