Stort projekteringsuppdrag för WSP – Rv 55 Katrineholm

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2005 14:22 CEST

WSP har fått ett nytt stort projekteringsuppdrag av Vägverket Region Mälardalen avseende arbetsplan och bygghandling för Riksväg 55, Förbifart Katrineholm.

WSPs arbete påbörjas i nästa vecka och beräknas pågå till våren 2007.

Uppdraget innebär projektering av 15 km mötesfri landsväg med fyra nya trafikplatser och tre större broar. Förbifarten möjliggör stora förbättringar för innerstadsmiljön i Ka-trineholm. Den totala byggkostnaden är cirka 400 MSEK.

För mer information, kontakta Eskil Sellgren, Affärsområdeschef WSP Samhällsbyggnad, tel 08-688 6187.

WSP är ett globalt företag som erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom samhällsbyggnad, hus, industri och miljö. Med ca 5300 medarbetare är WSP ett av de största konsultföretagen i Europa och bland de tio största i världen. Verksamheten bedrivs huvudsakligen i England och Sverige, men också i övriga Europa, USA, Afrika och Asien. I Sverige har WSP ca 1750 medar-betare och bedriver verksamhet inom WSP Arkitektur, WSP Byggprojektering, WSP Environ-mental, WSP International, WSP Management, WSP Samhällsbyggnad och WSP Systems.