Studenter får skräddarsydd utveckling på WSP

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2017 09:22 CEST

Deltagarna på WSPs internationella introduktionsprogram 2017.

Tio nyutexaminerade studenter påbörjar nu sin individuella utvecklingsplan på WSPs internationella introduktionsprogram. Det är fjärde året programmet genomförs och syftet är att hitta och vidareutveckla de bästa samhällsbyggartalangerna.

Konkurrensen om de bästa kompetenserna inom samhällsbyggnad är hård. Ett framgångsrecept för WSP att attrahera duktiga medarbetare är bland annat det internationella utvecklingsprogrammet. Här får deltagarna ett snabbspår inom personlig utveckling, teknisk utveckling och affärsutveckling genom mentorskap, handledning och direktkontakt med WSPs ledning. Utvecklingsplanen är kopplad både till WSP i Sverige och WSP globalt.

- WSPs mål är att vara Sveriges främsta samhällsbyggare och vårt internationella introduktionsprogram stödjer det. År 2014 startade vi programmet och med årets deltagare medräknat har 37 personer genomgått programmet. Det har fungerat fantastiskt väl och alla utom två jobbar idag på WSP med olika utvecklingsprojekt, säger Maria Lindfelt, HR- och kommunikationsdirektör, WSP.

Årets deltagare har varierad utbildningsbakgrund, allt från konstruktion, byggteknik, energi och miljö till affärsmannaskap och innovation. De har olika kulturella bakgrunder och de flesta har tidvis studerat utomlands.

Bakom urvalet av deltagare ligger en noggrann urvalsprocess för att hitta de studenter som bäst matchar det WSP söker.

Tel: 010- 722 86 58 / 073-967 84 09
E-post: Maria.Lindfelt@WSP.com

WSP  är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag. Vi erbjuder tjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur och Miljö & Energi. Tillsammans har vi drygt 36 500 medarbetare på över 500 kontor i 40 länder. I Sverige har vi omkring 3 800 medarbetare. www.wsp.com