Trafikverket väljer WSP för nationellt ramavtal

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2014 10:05 CET

WSP har rangordnats som nummer ett inom alla regioner i Trafikverkets nationella ramavtal för planering och projektering av vägprojekt.

Ramavtalet omfattar konsultuppdrag upp till 300 000 kronor för planering och projektering av vägar och järnvägar inom samtliga regioner på Trafikverket. Uppdragen som handlas upp omfattar alla fackområden som krävs fram till färdig bygghandling. Ramavtalet gäller två år framåt med option till förlängning upp till två år.

- För WSP är detta ett strategiskt viktigt ramavtal och vi kommer under de kommande åren ha ett starkt fokus på att, tillsammans med Trafikverket, arbeta med utveckling av nya effektiva uppdragsprocesser, säger Niklas Sörensen, affärsområdeschef för WSP Samhällsbyggnad.

För vägprojekt som ingår i ramavtalet är WSP rangordnade som nummer ett inom samtliga regioner, vilket innebär att alla uppdrag som omfattas av avtalet går till WSP i första hand. Även för järnvägsprojekt har WSP kvalificerat sig inom fyra av fem regioner.

Niklas Sörensen, Affärsområdeschef Samhällsbyggnad, WSP Sverige AB
E-post: Niklas.Sorensen@WSPGroup.se

Siv Axelsson, Personal- och informationsdirektör, WSP Sverige AB
E-post: Siv.Axelsson@WSPGroup.se

WSP är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag. Vi erbjuder tjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur och Miljö & Energi. Tillsammans har vi 31 500 medarbetare på över 500 kontor i 39 länder. I Sverige har vi omkring 2 800 medarbetare.