UnionConsult blir en del av WSP

Pressmeddelande   •   Apr 13, 2018 14:29 CEST

WSP Norge AS har övertagit alla aktier i UnionConsult Gruppen AS.

– Med UnionConsults expertis inom projektering, multidisciplinär rådgivning och arkitektur stärker vi positionen inom byggsektorn och utökar vår närvaro i Norge, säger Knut Jonny Johansen, vd för WSP Norge AS.

Uppköpet av UnionConsult skedde den 16 mars. UnionConsult erbjuder projektering, huvudsakligen inom teknik och multidisciplinär rådgivning, samt arkitektur. Bolaget har 160 medarbetare och totalt har WSP Norge numera 600 medarbetare.

– Genom uppköpet fortsätter WSP att växa på strategiska marknader. UnionConsult tillför kompetens som gör oss ännu bättre rustade att möta trenden med stora och komplexa, multidisciplinära uppdrag, samtidigt som vi behåller möjligheten att bistå med mindre uppdrag och kunder genom våra lokala kontor, säger Knut Jonny Johansen.

UnionConsult är ett familjeägt bolag i snabb tillväxt. Under de senaste tio åren har företaget varit bland årets gaseller sex gånger, senast 2016. Tillsammans med WSP får UnionConsult en stark och professionell plattform att växa vidare i.

– Tillsammans med WSP vill vi fortsätta att utveckla vår expertis och vårt tjänsteutbud, och genom tillgång till global expertis hos WSP kommer vi vara ännu bättre rustade till att skapa värde för våra kunder, säger Jan Løkke, vd på UnionConsult Gruppen AS.

Knut Jonny Johansen, Administrerende direktør WSP Norge AS.
Tel: +47 911 64 549.
Jan Løkke, Administrerende direktør i UnionConsult Gruppen AS.
Tel: +47 976 41 910.
Ingvild Dahle Kvamstad, Kommunikasjonsansvarlig WSP Norge AS.
Tel: +47 5458 51 863.

WSP  är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag. Vi erbjuder tjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur och Miljö & Energi. Tillsammans har vi 42 000 medarbetare på över 550 kontor i 40 länder. I Sverige har vi omkring  4 000 medarbetare på ett 50-tal kontor. Läs mer här.