Vinnare av Fantastiska idéer: Fotbollar och svampar – en lysande idé

Pressmeddelande   •   Okt 16, 2015 10:42 CEST

Med den nordiska mytologins hjälp skapade Johan Röklander, ljusdesigner på WSP, små lyktor, irrbloss, som kan dyka upp i parker och på vatten. Hans idé vann WSPs tävling ”Tjugofem fantastiska idéer” som nu avslutats. I tävlingen fick vem som helst rösta på sin favoritidé bland 25 utvalda idéer.

Tävlingen ingår i WSPs satsning att lyfta medarbetarnas idéer, allt från det lilla som kanske inte alltid synliggörs till stora idésprång som kommer att få betydelse lång tid framöver. Ett urval av medarbetarnas idéer har samlats i en bok ”Tjugofem fantastiska idéer” och dessa idéer ingick i tävlingen på webben.

Vinnarna är:
Maria Nordström, Jönköping
Staffan Rosenberg, Stockholm
Niclas Friberg, Göteborg
Maja Lavekling, Huskvarna
Emma Sadnelin, Oslo

Läs mer Fantastiska idéer: http://fantastiska-ideer.wspgroup.se/om-tavlingen

Jonas Edenvik, Projektledare, WSP Sverige AB
E-post: Jonas.Edenvik@wspgroup.se

Siv Axelsson, Personal- och informationsdirektör, WSP Sverige AB
E-post: Siv.Axelsson@WSPGroup.se

WSP är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag. Vi erbjuder tjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur och Miljö & Energi. Tillsammans har vi 32 000 medarbetare på över 500 kontor i 39 länder. I Sverige har vi omkring 3 200 medarbetare.