WSP Arkitektur förvärvar HLLS Arkitekter och förstärker därmed sin kompetens inom hälso- och sjukvårdsektorn.

Pressmeddelande   •   Mar 27, 2006 11:08 CEST

WSP Arkitektur har förvärvat HLLS Arkitekter med tio medarbetare. HLLS har mångårig erfarenhet inom hälso- och sjukvårdsektorn. Ett av de första uppdragen var Huddinge Sjukhus och för närvarande är man engagerad i tävlingen om ett nytt universitetssjukhus i Stockholm.

För WSP blir förvärvet av HLLS en viktig pusselbit för strategin att komplettera och förstärka sin kompetens inom hälso- och sjukvårdssektorn.

- Vi är mycket nöjda att HLLS nu blir en integrerad del av WSP efter det nära samarbete vi har haft under lång tid. HLLS arkitekter kommer dessutom att ge ett starkt kompetenstillskott i en situation där vi har stor efterfrågan på våra tjänster, säger Linda Marend Affärsområdeschef för WSP Arkitektur.

Samgåendet sker per 1 april, då verksamheterna kommer att samlokaliseras. I samband med detta kommer HLLS att verka under varumärket WSP Arkitektur.

För mer information, kontakta Affärsområdeschef WSP Arkitektur Linda Marend 08 – 55523136 alt 070 373 1936.

WSP är ett globalt företag som erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom samhällsbyggnad, hus, industri och miljö. Med ca 6000 medarbetare är WSP ett av de största konsultföretagen i Europa och bland de tio största i världen. Verksamheten bedrivs huvudsakligen i England och Sverige, men också i övriga Europa, USA, Afrika och Asien. I Sverige har WSP ca 1900 medarbetare och bedriver verksamhet inom WSP Arkitektur, WSP Byggprojektering, WSP Environmental, WSP International, WSP Management, WSP Samhällsbyggnad och WSP Systems.