WSP blir huvudleverantör till Stockholm Vatten

Pressmeddelande   •   Dec 19, 2014 09:16 CET

Konsultbolaget WSP har utsetts till huvudleverantör åt Stockholms Vatten för projektering av ledningsnät i Stockholm. Uppdraget avser projektering av va-ledningsnät för vatten- och avloppsförsörjning inklusive upprättande av handlingar.

I ramavtalet ingår bland annat komplexa utredningar, förstudier, systemhandlingar och komplex detaljprojektering. Avtalet är på tre år med möjlighet till ett års förlängning.

- Vi är mycket glada över att WSP har kunnat möta Stockholm Vattens höga leverantörskrav. Tillsammans med tidigare ramavtal vi har inom bland annat geoteknik och miljöundersökning, blir WSP nu en komplett leverantör till Stockholm Vatten, säger Niklas Sörensen, Affärsområdeschef WSP Samhällsbyggnad.

- Vi ser fram emot fortsatt gott samarbete med WSP inom de nya ramavtalsområden precis som i de avtal vi har sedan tidigare, säger Jenny Bengtsson, tf Enhetschef Upphandling, Stockholm Vatten.

Niklas Sörensen, Affärsområdeschef Samhällsbyggnad, WSP Sverige AB
E-post: Niklas.Sorensen@WSPGroup.se

Siv Axelsson, Personal- och informationsdirektör, WSP Sverige AB
E-post: Siv.Axelsson@WSPGroup.se

WSP är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag. Vi erbjuder tjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur och Miljö & Energi. Tillsammans har vi 31 500 medarbetare på över 500 kontor i 39 länder. I Sverige har vi omkring 2 800 medarbetare.