WSP inleder samarbete med KTH Campus i Stockholm

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2016 10:08 CET

WSP har skrivit avtal med KTH Campus i Stockholm som bland annat innebär att en av skolans nya undervisningslokaler får namnet WSP-hallen. Syftet är att stärka relationen mellan näringsliv och studenter. Invigning av hallen sker i augusti i år.

- Det här är ett bra sätt att på plats stärka relationerna mellan WSP och KTH:s studenter. I WSP-hallen får vi möjlighet att arrangera olika möten och sammankomster mellan våra medarbetare och studenter. På så sätt drar vi nytta och utvecklas av varandra. Vi kommer att genomföra rekryteringsevent och även få möjlighet att medverka till en snabbare integrering av utländska studenter, säger Siv Axelsson, Personal- och informationsdirektör, WSP.

WSP-hallen är 100 kvm stor och är en del i det nya undervisningshuset på KTH. Byggnaden ska genom sin utformning bidra till en ny, framgångsrik modell för framtidens lärande och kommer att tas i bruk hösten 2016. WSP är huvudsponsor av hallen under fem år.

- Samverkan med näringslivet är en viktig del för studenternas utveckling och vi ser fram emot att få samarbeta med WSP, säger Per Roald, avdelningschef vid Byggteknik och design på KTH.

Siv Axelsson, Personal- och informationsdirektör, WSP Sverige AB
E-post: Siv.Axelsson@WSPGroup.se

WSP är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag. Vi erbjuder tjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur och Miljö & Energi. Tillsammans har vi 32 000 medarbetare på över 500 kontor i 39 länder. I Sverige har vi omkring 3 200 medarbetare.