WSP invald i styrelsen för Sweden Green Building Council

Pressmeddelande   •   Maj 08, 2014 10:52 CEST

Vid Sweden Green Building Councils föreningsstämma på onsdagen invaldes WSPs VD Magnus Meyer som ordinarie styrelseledamot och Agneta Persson, Global Director for Designing Future Cities, som suppleant.

Sweden Green Building Council, SGBC, arbetar för grönt byggande och för att utveckla och påverka miljö- och hållbarhetsarbetet i branschen.

–  SGBC har under en kort tid vuxit upp till en viktig och naturlig spelare för hållbarhetsfrågorna i Sverige. WSPs breda kompetens inom hållbarhet genom ett intensivt arbete med inte minst Designing Future Cities, skapar förutsättningar för att vi via styrelsen i SGBC ytterligare ska kunna bidra till dessa viktiga frågor i samhällsutvecklingen, säger Magnus Meyer, VD WSP Sverige AB.

SGBC verkar för en snabbare utveckling av gemensamma certifieringssystem och för att kvalitetssäkra information kring byggnaders miljöprestanda. Inom ramen för detta arbete har bland annat ett certifieringssystem för hållbara stadsdelar tagits fram.

–  Det är roligt och känns jättebra att bli invald. Särskilt som det var WSP som initierade projektet med certifieringssystem för hållbara stadsdelar och varit drivande i hela utvecklingen. Därför känns det även logiskt att vi nu är delar av styrelsen, säger Agneta Persson, Global Director for Designing Future Cities, WSP.

Agneta Persson, Global Director for Designing Future Cities, WSP Sverige AB

E-post: Agneta.Persson@WSPGroup.se

Siv Axelsson, Personal- och informationsdirektör, WSP Sverige AB
E-post: Siv.Axelsson@WSPGroup.se

WSP är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag som erbjuder tjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur och Miljö & Energi. Bredd och mångfald kännetecknar våra medarbetare, kompetensområden, kunder och typer av uppdrag. WSP har 15 000 medarbetare, varav 2 500 i Sverige, på över 300 kontor i 35 länder.