WSP presenterar tuff tillväxtstrategi

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2014 15:00 CEST

WSP Sveriges VD Magnus Meyer presenterade i veckan företagets nya tillväxtstrategi. Målet är att dubblera omsättningen till fem miljarder på fyra år. Samtidigt utsågs Magnus Meyer som ansvarig även för Danmark, Finland och Norge.

WSP är ett av världens största teknikkonsultföretag med totalt 17 000 medarbetare globalt, varav 2 600 finns i Sverige. Nu ska Magnus Meyer leda WSP Sverige till fördubblad omsättning, cirka fem miljarder, på fyra år. Parallellt ska han utveckla den nordiska marknaden.

– Norden är en viktig marknad för WSP och jag ser positivt på utvecklingen i samtliga  nordiska länder. Strategin för Sverige är utstakad och jag kommer inom kort att presentera en strategi för övriga Norden. Min ambition är att öka tillväxttakten i hela regionen bland annat genom att utveckla vårt nordiska samarbete och utnyttja gemensamma marknadsmöjligheter, säger Magnus Meyer.

Magnus Meyer, som kom från Tengbomgruppen till WSP Sverige i början av året, tillträdde sin nya befattning som VD för WSP Norden den 1 september 2014.

Som ny ansvarig för WSP Central Europa har Petr Bilek utsetts, som även blir ansvarig för WSP Global Industry. Petr kommer närmast från Bilfinger Industrial Technologies.

Magnus Meyer, VD, WSP Sverige AB
E-post: Magnus.Meyer@WSPGroup.se

Siv Axelsson, Personal- och informationsdirektör, WSP Sverige AB
E-post: Siv.Axelsson@WSPGroup.se

WSP är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag. Vi erbjuder tjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur och Miljö & Energi. Tillsammans har vi 17 000 medarbetare på över 300 kontor i 30 länder. I Sverige har vi omkring 2 500 medarbetare.