WSP rekryterar erfaren handelsanalytiker

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2011 09:30 CET

WSP fortsätter sin satsning på detaljhandel. Nu rekryteras Ulf Rämme, en av branschens mer erfarna analytiker, till företaget.

- WSP är ett mycket intressant företag med stor bredd i både kompetens och tjänsteutbud. Att få vara med att bygga upp och förstärka den relativt nystartade avdelningen som satsar på handel och fastighet, är en av anledningarna till att jag valde WSP, säger Ulf Rämme.

Ulf Rämme kommer närmast från HUI Research där han som senioranalytiker ansvarat för området Regional Handelsanalys. På HUI Research har han genomfört ett stort antal konsekvens- och etableringsanalyser och allmänna handelsanalyser. Däribland den årliga rapporten ”Handeln i Sverige”, en publikation som redovisar handelns utveckling i landets samtliga kommuner. Ulf har arbetat med såväl offentliga organisationer som privata fastighetsägare och detaljhandelsföretag.

- WSP har idag ett av marknadens bredaste erbjudanden inom detaljhandel, från en första analys, till genomförande och färdigställande av köpcentrum och andra handelsetableringar. Efterfrågan på våra tjänster inom handel ökar och med Ulf kan vi möta kundernas växande behov av strategisk rådgivning inom detaljhandelsområdet, säger Fredrik Bergström, affärsområdeschef på WSP Analys & Strategi.

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Bergström, affärsområdeschef WSP Analys & Strategi
tel: 0704-97 12 04, e-post: fredrik.bergstrom@wspgroup.se

Ulf Rämme, seniorkonsult Fastighet och Marknad, WSP Analys & Strategi
tel: 070-292 71 78, e-post: ulf.ramme@wspgroup.se

Karin Sundberg, marknadskommunikatör, WSP Sverige AB
tel: 08-688 67 85 / 070-266 41 72, e-post: karin.sundberg@wspgroup.se

WSP är ett globalt analys- och teknikföretag som erbjuder konsulttjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur och Miljö & Energi. Vi finns i 35 länder. I Sverige har vi omkring 2 400 medarbetare.
För mer information besök: www.wspgroup.se/press