WSP satsar på fastighetsutveckling - Ylva Gomér till affärsområdet Analys & Strategi

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2010 13:10 CEST

Ylva Gomér är civilingenjör och fastighetsekonom från KTH och har en bakgrund bland annat som fastighetschef på Locum, fastighetsutvecklare på Tyréns Temaplan och affärsområdeschef på Colliers.

- Denna tjänst på WSP ger mig möjlighet att kombinera min fastighetskompetens, där jag har bred erfarenhet och stort kontaktnät efter drygt 15 år i branschen, med frågor som verkligen engagerar mig, nämligen miljö- och hållbarhetsfrågor, berättar Ylva. Ambitionen är att jag tillsammans med mina kollegor inom olika delar på WSP ska kunna erbjuda en produkt som hjälper aktörer inom fastighetsbranschen att hitta sina gröna affärsmöjligheter. Tanken är också att vara en lots åt beslutsfattare hos kunden bland de tekniska möjligheter som finns och de krav som hyresgäster kan ställa. Jag ser fram emot att jobba med frågor som känns meningsfulla på ett välrenommerat företag som vågar satsa, avslutar Ylva.

WSP är ett globalt analys- och teknikföretag som erbjuder konsulttjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur samt Miljö & Energi. Vi finns i 35 länder. I Sverige har vi mer än 2 000 medarbetare.