WSP vann ramavtal med norska Jernbanedirektoratet

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2017 09:51 CET

Foto Øystein Grue.

WSP har tecknat ramavtal med norska Jernbanedirektoratet. Jernbanedirektoratet ansvarar för att utveckla den norska järnvägen med fokus på effektivitet, säkerhet och miljö. För arbete med kapacitet har myndigheten upphandlat ramavtal till ett totalt värde på 12 miljoner NOK.

Jernbanedirektoratet är en norsk myndighet med ansvar för att utveckla järnvägen som en del av det samlade transportsystemet i Norge. De arbetar både med person- och godstrafik samt köper tjänster inom infrastruktur, persontrafik och tågmateriel. För arbete med kapacitet har myndigheten upphandlat ramavtal.

–Genom höga mervärden på kvalitet kvalificerades WSP för direktavrop inom följande tre områden där vi kommer att stötta med expertkunskap; utveckling av trafikupplägg, infrastruktur samt kapacitetsberäkningar. Det är ett spännande uppdrag som vi verkligen ser fram emot att få jobba med, och det ligger väl i linje med vår strategi att öka WSPs affärer på den norska marknaden, säger Tom Hedlund, trafik- och kapacitetsutredare WSP.

Ramavtalet börjar gälla 2018.

Tom Hedlund, trafik- och kapacitetsutredare, WSP Sverige AB
Tel: 010-722 52 15. E-post: tom.hedlund@wsp.com

Tel: 010- 722 86 58 / 073-067 84 09. E-post: maria.lindfelt@wsp.com

WSP  är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag. Vi erbjuder tjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur och Miljö & Energi. Tillsammans har vi 39 000 medarbetare på över 500 kontor i 40 länder. I Sverige har vi omkring  4 000 medarbetare. Läs mer här.