WSP vann ramavtal – ska utreda Stockholms dagvatten

Pressmeddelande   •   Mar 21, 2018 10:43 CET

WSP har tecknat ramavtal med Stockholms stad avseende tekniska konsulttjänster inom dagvattenutredning. WSP, som kom på första plats i upphandlingen, var den leverantör som bäst besvarade frågan om vilka stora utmaningar som kan identifieras kring dagvattenutredningar.

Stockholms stads Exploateringsnämnd och Stadsbyggnadsnämnd har upphandlat tekniska konsulttjänster för att utreda Stockholms dagvatten. WSP kvalificerade sig som nummer ett i konkurrens med flera andra konsultföretag. Detta bland annat tack vare att de visade på bäst insikt på frågan om vilka utmaningar som finns för dagvattenutredningar.

– Vi är naturligtvis mycket glada över uppdraget. Vi valde att lyfta fram tre utmaningar som vi anser speglar olika aspekter. Det är rummet och tekniken, ansvarsfördelning samt miljökrav. Det är utmaningar som vi nu får möjlighet att arbeta med i vårt uppdrag för Stockholms stad, säger Anna Dahlman Petri.

Avtalstiden är den 1 februari år 2018 till och med den 31 januari år 2020. Beställaren har möjlighet att förlänga avtalet till och med den 31 januari år 2022.

Anna Dahlman Petri, Avdelningschef, WSP Sverige AB
Tel: 010-722 82 10. E-post: anna.dahlman.petri@wsp.com

Tel: 010- 722 86 58 / 073-067 84 09. E-post: maria.lindfelt@wsp.com

WSP  är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag. Vi erbjuder tjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur och Miljö & Energi. Tillsammans har vi 42 000 medarbetare på över 550 kontor i 40 länder. I Sverige har vi omkring  4 000 medarbetare på ett 50-tal kontor. Läs mer här.