WSP vann uppdrag för Fortifikationsverket på Gotland

Pressmeddelande   •   Maj 30, 2018 11:22 CEST

I samband med att Gotland åter ska militariseras har WSP fått i uppdrag att leda byggnationen av etapp HUS på Tofta skjutfält. Uppdragsgivare är Fortifikationsverket och uppdraget beräknas pågå till juni 2020.

I dagarna invigdes nya regementet P18 på Gotland. Försvarets gamla byggnader är sålda och används idag till annat. Byggnation för det nya regementet och garnisonsområdet på Tofta skjutfält beräknas stå klart om två år.

– WSPs uppdrag är byggkontroll och byggledning av den etapp som heter HUS. Etapp HUS innefattar byggnation av multifunktionsbyggnad, verkstad, garage och en motionshall, säger Patrik Helin, avdelningschef WSP Sverige.

Uppdraget har startat och beräknas vara klart 1 juni 2020.

Patrik Helin, avdelningschef, WSP Sverige AB
Tel: 010-722 55 89 / 070-220 91 36. E-post: patrik.helin@wsp.com

Tel: 010- 722 86 58 / 073-067 84 09. E-post: maria.lindfelt@wsp.com

WSP  är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag. Vi erbjuder tjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur och Miljö & Energi. Tillsammans har vi 43 000 medarbetare på över 550 kontor i 40 länder. I Sverige har vi omkring  4 000 medarbetare på ett 50-tal kontor. Läs mer här.