Onsdag den 26 september har Würth nyöppning av butiken i Linköping

Nu flyttar Würth´s butik för industri, bygg, hantverkare och fordonsverkstäder till nya fräscha lokaler,
på Gillbergagatan 26 i Tornby Industriområde.

-Vi har med ljus och lykta letat efter rätt läge och en större och fräschare lokal än tidigare, och nu har vi efter ett antal års sökande äntligen hittat rätt. Med vår nya 425m2 stora butikslokal på Gillbergagatan 26 kan vi erbjuda våra kunder i Linköping ett mycket bättre läge samt ett ännu bredare sortiment av våra produkter och tjänster, säger Torbjörn Seger, VD på Würth Svenska AB.

-Precis som tidigare kommer även den nya butikslokalen att användas för olika typer av utbildningar och kundevenemang. Vi vill att våra butiker ska fungera som en naturlig mötesplats för våra kunder, avslutar Torbjörn Seger.

Würth har för närvarande totalt 27 butiker i Sverige. Butiksetableringen fortsätter även under 2013, då Würth bl.a kommer att öppna en ny butik i Norrköping.

Würth är världens största företag inom förbrukningsmaterial till fordonsverkstäder, hantverkare, byggföretag och industriföretag. Företaget grundades av Adolf Würth i Tyskland 1945. Idag driver tredje generationen företaget. Würth finns i 84 länder med 66 000 anställda och omsätter  ca 100 miljarder kronor i år. Würth har funnits i Sverige sedan 1967. Huvudkontor och centrallager finns i Örebro. Würth Svenska AB har ca 380 anställda.