Würth öppnar ny butik på bästa läge i Högsbo, Göteborg

Würth öppnar ny butik på bästa läge i Högsbo, Göteborg

Würth som firar 50 år i Sverige, fortsätter sin offensiv på marknaden. Bolaget, som säljer industriförnödenheter och hjälper proffskunder med service och smarta logistiklösningar, öppnar ny yrkesbutik på F.O. Petersons gata i Högsbo, Göteborg den 27 september.

- Vi ser fram emot vår stora invigningsfest, 27-28 september och hoppas på många besökare. Vi har laddat butiken med attraktiva premiärpriser och vi bjuder på smörgåstårta. Det känns bra att vi nu äntligen får en butik i södra Göteborg förutom den befintliga norrut. Vi vill öka närheten och servicen till våra kunder och detta är ett steg i rätt riktning, säger Torbjörn Seger, VD för Würth Svenska AB.

Han fortsätter: - Vår kompetenta butikspersonal kommer hjälpa till med rådgivning, inte minst inom ”Bäst på Fäst” som är ett viktigt fokusområde för vår butikskedja. Butiken i Högsbo, som är på 595 kvadratmeter, ligger strategiskt placerad mitt i Högsbo industriområde, intill gamla Pripps bryggeri, och det finns gott om parkeringsplatser i anslutning till butiken.

- Högsbo kommer, liksom våra övriga yrkesbutiker, ha ett proffssortiment inom förbrukning, verktyg och maskiner som är anpassat till fordonsverkstäder, industri, bygg och hantverkare. Butiken kommer också att användas för olika typer av utbildningar och kundevenemang. Vi vill att våra butiker ska fungera som en naturlig mötesplats för våra kunder. Vi välkomnar alla branscher, befintliga och nya kunder till våra invigningsdagar avslutar Torbjörn Seger.

I och med etableringen i Högsbo har Würth nu 29 yrkesbutiker i Sverige, varav två butiker i Göteborg. Bolaget kommer fortsätta att expandera med både fler butiker och säljare framöver, inte minst i Västra Götalandsregionen.

Würth är världens största företag inom förbrukningsmaterial till fordonsverkstäder, hantverkare, byggföretag och industriföretag. Företaget grundades av Adolf Würth i Tyskland 1945. Idag driver tredje generationen företaget. Würth finns i 84 länder med 71 000 anställda och omsätter ca 115 miljarder kronor i år. Würth har funnits i Sverige sedan 1967. Huvudkontor och centrallager finns i Örebro. Würth Svenska AB har ca 385 anställda. www.wurth.se