Würths spärrskaft "Dust proof" är en vinnare

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2016 09:01 CEST

Würths spärrskaft "Dust proof" har ett 72-tandat spärrhuvud och finns i 1/4”, 3/8” och 1/2”.

Würths nya spärrskaft ”Dust proof” har en snygg slimmad design. IP 5X-klassningen innebär att spärrskaften klarar av att motstå fina dammpartiklar utan att mekanism eller funktionalitet äventyras.

”-Spärrskaftet ”Dust proof” vann Red dot award 2015, tack vare kombinationen av rena linjer och gedigen tysk kvalitet, säger Christian Albinsson, produktchef på Würth Svenska AB. ”-Red dot award är en internationell designutmärkelse som utdelas årligen av Zentrum Nordrhein Westfalen och kallas ibland för designernas Nobelpris”.

Spärrskaftet har ett 72-tandat spärrhuvud och finns i 1/4”3/8” och 1/2”.

Würth är världens största företag inom förbrukningsmaterial till fordonsverkstäder, hantverkare, byggföretag och industriföretag. Företaget grundades av Adolf Würth i Tyskland 1945. Idag driver tredje generationen företaget. Würth finns i 84 länder med 70 000 anställda och omsätter ca 120 miljarder kronor i år. Würth har funnits i Sverige sedan 1967. Huvudkontor och centrallager finns i Örebro. Würth Svenska AB har ca 375 anställda. www.wurth.se

Kommentarer (0)

Kommentera