Ekonomisk hållbarhet som främjar miljöer och klimatet.

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2018 16:45 CET

Att vårda miljön är allas vårt ansvar

Hållbarhet är ett hett ämne där vi alla kan bidra. Syftet är att bidra till förbättrad miljö som även inkluderar vår arbetsmiljö. Vi som affärsbyrå arbetar inte bara med hållbara lösningar för affärsutveckling. Vi vill också skapa hållbarhet när det gäller klimatpåverkan. Det gör vi bland annat genom att fullständigt digitalisera vårt arbete. Stora mängder papper sparas och postens hantering minskas vilket leder till minskad klimatpåverkan.

Vi också är en del av Grow -in,Framtidens jordbruk” som har utvecklats under lång tid och har resulterat i en unik växtkammare för odling av ekologiska grödor. Här skapas mat för både människor och djur. Det handlar om ekologiska grödor för exempelvis sallader och om säd som djurfoder. Kammaren är anpassad för att maximera tillväxt genom att enbart optimera ljus, värme och vatten. Ett helt unikt datasystem styr utvecklingen som ger möjlighet att kunna odla utan varken jord eller gödning. Grow -in erbjuder ett utvalt sortiment av färskt foder och strö, året om. Stor vikt läggs vid naturliga råvaror och foder som innehåller höga halter av vitaminer och mineraler. Ingen besprutning och inga maskiner krävs så klimatpåverkan är minimal. Mer information fås vid presentation av produkten i Sund Affärsbyrås lokaler, på Hemvärnsgatan 15 Solna Strand ; ”Event Grow In Chamber AB” - Världsunik produkt för mänskligheten, den 21/11 18.00, 22/11 18.00 och 23/11 12:30. Välkommen med anmälan via mail; info@sundaffarsbyra.se

Läs mer på länken nedan och på; www.grow-in.se

Kommentarer (0)

Kommentera