Sund Affärsbyrå hjälper dig med företagsanpassade råd i valet mellan K2 och K3

Vad ska du som företagare välja? Valet är inte enkelt på något sätt och från år 2014 gäller det nya redovisningsregelverket. Vi på Sund Affärsbyrå kan hjälpa dig i detta val, med anpassade råd för just ditt företag.

Valet måste göras så fort som möjligt för att försäkra dig om det att du får det bästa alternativet för ditt företag. Regelverket kan även påverka storleken på utdelningen i framtiden. Det finns tre olika regelverk att ta hänsyn till, men i våra ögon är det fem stycken. Dessa är K1, K2, K3 småbolag, K3 stora bolag samt regelverk för handelsbolag och kommanditbolag.

Vad gäller för just dig i detta sammanhang? Vad säger regelverken? Kan du välja den enklare varianten K2 eller är du tvungen att välja något av K3 alternativen? Oavsett vilket så blir det förändringar jämfört med dagens förutsättningar, exempelvis så kan valet påverka bolagets kapital.

Sund Affärsbyrå bistår dig i detta val och övergången till nytt regelverk. Kontakta oss gärna så hjälper vi dig att välja. www.sundaffarsbyra.se

• vi hjälper dig välja rätt
  • rådgivning
  • välja mellan k2 och k3