Sund Affärsbyrå hjälpte fastighetsbolag att avsluta konkurs med överskott

Ett fastighetsbolag inkluderande fyra olika bolag hotades av konkurs. Hotet innebar att ägarna blev av med sitt hus i Märsta. Ägarna hade blivit osams med sin bank på grund av att bolaget saknade årsbokslut och hotades av tvångslikvidation.

Bolaget bytte likvidator varvid den tidigare likvidatorn försatte bolaget i konkurs. En tredje part trädde in och betalade lånen som banken sagt upp. Det innebar att konkursen hävdes och bolaget fusionerades kort därefter med ett annat bolag. Hade konkursen inte hävts så riskerade ägarna att bli av med fastigheten, att inte få kredit och drabbas av dåligt kreditbetyg. Det hela redde upp sig och det ovanliga inträffade att konkursen avslutades med ett överskott.

Sund Affärsbyrå drev processen och avslutade den. Ett flertal experter inom juridik och skatt kan vidimera utfallet. ”En utmärkt och kreativ lösning” påpekar advokaten Ferdinand Hellers, Advokatfirman Fylgia, likvidator för bolaget. En av ägarna uttrycker det som ”en otrolig händelse, Sund Affärsbyrå skötte det mycket bra, och bolagets situation ändrades från konkurs till levande igen”.

Kontakta oss gärna så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig. www.sundaffarsbyra.se

• konkurs
  • pålitlig affärspartner
  • fusion