X-shape Fitness levererar EMS till Gävle Träningscenter

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2016 15:05 CEST

EMS-träningen blev en succé i Gävle

Gävle Träningscenter startar EMS-gym och erbjuder från och med vecka 42 sina kunder det senaste på marknaden när det gäller EMS – Xbodys trådlösa Actiwave.

– Jag såg en artikel i en tidning och googlade på EMS och hittade X-shape Fitness. Vi blev nyfikna så vi åkte till X-shapes studio i Stockholm och testade och det var bättre än vi kunnat tro, säger Sven-Erik Löf, vice vd på Gävle Träningscenter.

Linda Tiensivu, vd för Gävle Träningscenter, stämmer in i lovsången.

– Jag hade just fått problem med diskbråck men när jag provade EMS kände jag att jag kunde träna ordentligt utan risk för skador.

De båda gymägarna började genast fundera på hur de skulle integrera EMS-träning i utbudet på träningscentret i Gävle. Skulle kunderna motta träningen med lika öppna armar som de?

– Vi hade inga tvivel om att Gävle Träningscenters kunder skulle fastna för träningen så vi bestämde oss för att erbjuda träning på plats i Gävle med vårt mobila gym, säger Linda Sandkvist, styrelseordförande i X-shape Fitness.

Sagt och gjort, Linda Sandkvist och Annika Holtet, som tillsammans äger och driver X-shape Fitness, packade in det mobila gymet i bilen och körde de knappa två timmarna upp till Gävle för att träna kunderna på plats och efter det fanns ingen återvändo.

– Kunderna krävde helt enkelt att vi skulle köpa in maskinen, säger Linda Tiensivu.

– Vi fick en otroligt positiv respons på plats och de 10 personer som ville testa på från början hann bli 15 innan dagen var slut, säger Annika Holtet.

Den 14 oktober flyger Matthias Winter-Morell från Xbodyworlds EMS Trainer Institute till Sverige för att certifiera Linda Tiensivu och Sven-Erik Löf. Sen är det äntligen dags för Gävleborna att få sin egen EMS-studio.

EMS står för Elektrisk Muskelstimulation. Med hjälp av elektriska impulser går det att spänna musklerna upp till 18 gånger mer än vad kroppen normalt själv kan åstadkomma under ett traditionellt träningspass. Eftersom alla kroppens muskler aktiveras samtidigt så räcker det med endast 20 minuters träning för att uppnå samma resultat som man annars får jobba flera timmar på ett traditionellt gym för att uppnå. Mer information finns här: http://www.xshapefitness.se/ems/

X-shape Fitness är den enda certifierade EMS-studion i Sverige som använder sig av XBody. X-shape Fitness är även generalagentur för XBody i Sverige och erbjuder ett enkelt, skalbart franchisekoncept samt säljer utrustning till befintliga gym som vill utvidga sin verksamhet. Förutom studion i Vasastan har X-shape Fitness även ett mobilt gym.

Gävle Träningscenter har både gym och gruppträningar och har redan från starten fokuserat på att ge det lilla extra och alltid legat i framkant med nya träningsformer.

Spara dyrbar tid hos oss! Kom i Ditt livs bästa form med EMS-träning.

Kommentarer (0)