X-shape Fitness stöttar kampen mot mobbning

Pressmeddelande   •   Jan 09, 2017 08:08 CET

Stötta kampen mot mobbning medan du tränar

I januari och februari kan nya kunder som tränar hos X-shape Fitness välja att stötta kampen mot mobbning. Genom att uppge bokningskoden "Makeachange" vid provträning skänker X-shape Fitness 25% av intäkterna för träningen till den ideella föreningen Make A Change.

Make a Change är en ideell icke vinstdrivande förening med syfte att skapa nya metoder mot mobbning bland barn och vuxna. De arbetar för att upptäcka, förebygga och stoppa mobbning och minska antalet utsatta. Under 2017 kommer föreningen bland annat, med hjälp av nyanserade högkvalitativa undersökningar och ny statistik, kartlägga mobbning ur ett bredare perspektiv.

– Vår hälsa är viktig på många sätt, inte minst den psykiska hälsan som vi arbetar med dagligen. Vi får dock inte glömma den fysiska hälsan som går hand i hand. Vi är därför oerhört glada över att X-shape Fitness vill stötta vårt arbete och bidra till ett bättre välbefinnande på alla plan, säger Make A Changes grundare Christian Nordenström.

– Vi är glada att kunna bidra till detta viktiga arbete och passar på att väcka liv i denna kampanj nu i början av året när vi vet att många är sugna på att komma igång med träningen igen, säger Annika Holtet och Linda Sandkvist, som tillsammans äger och driver X-shape Fitness.

Glöm alla långa styrketräningspass. Hos X-shape Fitness blir styrketräningen gjord på 20 minuter eftersom du tränar alla muskler samtidigt och med hjälp av el dessutom kan spänna dem upp till 18 gånger mer än vad din kropp själv kan åstadkomma. Att du också når svåråtkomliga muskler och kan träna oavsett vilken form du är i är en extra bonus. X-shape Fitness är den första certifierade EMS-studion i Sverige som använder sig av XBody och X-shape Fitness är även generalagenter för XBody i Sverige

Spara dyrbar tid hos oss! Kom i Ditt livs bästa form med EMS-träning.

Kommentarer (0)