Guldgalan 2016 i revolutionens tecken

Nyhet   •   Nov 16, 2016 09:07 CET

Galastämning på Frösö Park Arena

Guldgalan är en hyllning till handlingskraften och företagsamheten i Jämtland och Härjedalen. Människor och företag som skapar en framtid i länen uppmärksammas och en dag kantad av inspirerande föreläsningar avslutas med en galakväll i världsklass. Xelent representerades i år av Gunnar Pettersson med sin bättre hälft Maja Thorén-Pettersson vid sin sida.

”Alla var där och det var ett ypperligt tillfälle att mingla med sitt befintliga nätverk och samtidigt knyta en mängd nya kontakter. Jag ser framför mig hur Xelent framöver närmar sig Guldgalan, organisationen runtomkring och nätverket ytterligare för att hitta oprövade samarbeten och fler affärsmöjligheter” – Gunnar Pettersson

Temat för årets Guldgala var revolution, en kraft som i näringslivet handlar om personer, organisationer och företag som bryter ny mark och utmanar normer. Under galan lyftes genomgående hur viljan att revolutionera förändrar befintliga företag, skapar tillväxt och ger syre till hela samhället. Kvällens konferencier var Tilde de Paula som, inte minst, bjöd på personliga erfarenheter av att vara insnöad i Stockholm.

Flera av Xelents kunder fanns på plats och vann fina utmärkelser. Temapriset Årets revolutionär gick till ÖFK - Östersunds Fotbollsklubb som har nått framgång och visat mod genom att prova nya vägar och utmana normer. Moxter vann utmärkelsen Årets hälsoföretag, ett pris som delas ut till företag där kompetens tas tillvara och både ledar- och medarbetarskap ger personlig och affärsmässig utveckling. Utmärkelsen Årets hållbara företag gick till Woolpower som arbetar ansvarsfullt för en hållbar tillväxt och beaktar både företagets och omgivningens perspektiv socialt, miljömässigt och ekonomiskt. Inlandsbanan vann Årets turismföretagare och kommer därmed att nomineras till det nationella Stora Turismpriset 2017.

Stort grattis från oss på Xelent!