Vi söker kundfokuserad IT konsult till Xelent Gävle

Nyhet   •   Apr 15, 2018 15:56 CEST

Vi erbjuder en trevlig arbetsplats i ett gott gäng med gemensamma mål och kundens bästa i fokus. Vi är ett engagerat gäng med bred kompetens, inom både teknik och sälj.Arbetet som IT-konsult hos oss är fritt och varierande, där du har stora möjligheter att påverka ditt dagliga arbete. Det finns stora möjligheter till utveckling både via utbildningar och i karriären. Xelent Sverige växer så det knakar och har idag verksamhet på 14 orter med 130 anställda. I Gävle är vi 18 anställda och har kontor/lager vid ICA Maxi Hemlingby där det är nära till affärer samt friluftsområden för motion.

Arbetsuppgifter:

Som IT konsult hos oss är du en av våra viktiga kuggar i gruppen för att vi ska lyckas med vårt uppdrag – att vara Xelent i allt vi gör.

Våra IT-konsulters främsta uppgift är att säkerställa att våra kunder har säkra och effektiva IT och driftmiljöer. Hos Xelent arbetar du med befintliga kunder, oftast små och medelstora företag, och bidrar till deras digitala utveckling.

Du kommer att vara en viktig del i vår tekniska supportfunktion, där du ansvarar för att ge direktsupport till våra kunder antingen på plats hos kunden eller via remote. I tjänsten ingår en stor variation av arbetsuppgifter såsom planering av kundanpassad lösning tillsammans med säljare, driftsättning ute hos kund, utbildning av kund och underhåll av servrar och infrastruktur.

Kunskapskrav

Du har erfarenhet av arbete inom IT

• It-infrastruktur:

Windows Server, Windows Klient, Servervirtualisering, Nätverk/Brandväggar, Backup

• Telekom (meriterande)
  • Projektarbete/projektledning (väldigt meriterande)
  • Du har också goda kunskaper i Svenska och Engelska
  • B-körkort. (Poolbilar dagtid) Möjlighet till förmånsbil.

Utbildningskrav: Genomfört och avslutat gymnasieutbildning inom t ex teknik, data/IT eller el och dessutom en eller flera IT utbildningar. Arbetat som it-tekniker/konsult i minst 1 år.

Personliga egenskaper: Som person är du serviceinriktad och kundorienterad, intresserad av att lära dig nya saker samt strukturerad och organiserad. Det är också viktigt att du är en självgående och driven person som har lätt att kommunicera med kunder.Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet.

Tjänstgöringsgrad: Heltid

Då vi har ett löpande urval till tjänsten är det viktigt att du skickar din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen.

Ansök med CV och personligt brev som du mejlar till niklas.grandien@xelent.se senast den 1 Maj.
Vi blir extra glada för kvinnliga sökande.

Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Niklas Grandien, IT-ansvarig Xelent Gävle. 026-280 51 21. Vi ser fram emot din ansökan.