Vi söker Servicetekniker till Xelent Helsingborg

Nyhet   •   Jul 01, 2018 19:54 CEST

Nu vill vi förstärka teamet i Helsingborg med ytterligare en servicetekniker. Är du utåtriktad och har kundfokus och vill vara med och utvecklas tillsamman med oss på Xelent, så är du rätt person.

Om tjänsten

Vi erbjuder ett fritt, självständigt och ansvarsfullt arbete med fokus på installation, utbildning och service & underhåll ute hos kund. Du kommer att jobba med en spännande mix av produkter och lösningar inom mötesrumsteknik, mobil inomhustäckning & WiFi-nät samt telefonisystem.

Vem är du?

Vi söker dig som har en teknisk utbildningsbakgrund och erfarenhet från liknande arbeten. Det är en fördel om du har erfarenhet av mobil inomhustäckning, nätverkslösningar samt grundläggande IT-kompetens, då våra lösningar oftast är en integrerad del i kundens IT-miljöer. Du är ansvarstagande och van att arbeta självständigt. Samtidigt är du en person som gillar att träffa folk och har lätt för att skapa nya kontakter. Vidare gillar du problemlösning och har ett strukturerat och metodiskt arbetssätt.

Vi lägger stor vikt vid vem du är och vilken attityd och inställning du har. Du är en ödmjuk och glad person med mycket energi, och du tycker om att arbeta i en föränderlig miljö i högt tempo.

Kunskapskrav

• Teknisk utbildning
  • Erfarenhet av installationsarbete
  • Kunskap om IP-telefoni och telekom
  • Goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift)
  • Utbildning och certifiering inom mjukvaror som är relevanta för området

Personliga egenskaper

• Van att jobba självständigt hos kund
  • Kommunikativ med god social förmåga
  • Driv och affärsmässighet
  • Kundfokus

Övrigt krav

• B-körkort
  • Genomförd och avslutad gymnasieutbildning
  • God svenska i tal och skrift

Tjänsten är en 100 % med fast lön och med möjlighet att påverka den egna lönen med bonus/provision upplägg.

Ansök med CV och personligt brev som du mejlar till jobb@xelent.seVi tillämpar löpande urval och ansökningstiden går ut 6/8.

Då Xelent är en organisation med ojämn könsfördelning blir vi lite extra glada för kvinnliga sökande.

Har du frågor kring tjänsten kan du kontakta platschef Peter Persson på 0418-47 27 77 eller peter.persson@xelent.se. Du är också välkommen att höra av dig till personalchef Therese Arnqvist 0340-50 10 05 eller mejla på therese.arnqvist@xelent.se