Xelent i Östersund söker nya medarbetare

Nyhet   •   Okt 19, 2016 08:00 CEST

Till vår enhet i Östersund söker vi nu en koordinator, en dokumentsäljare, en servicetekniker och en systemkonsult. Läs mer om tjänsterna på vår hemsida och ansök genom att skicka CV och personligt brev till jobb.osd@xelent.se

Koordinator

I rollen som koordinator ingår ansvaret för att strukturera och samordna våra konsulters dagliga arbete. Detta innebär att du är delaktig i hela kedjan, från att skapa ett projekt till att följa upp leverans. Med dig har du ett kvalitetsperspektiv och bistår, beroende på projektets karaktär, med kunduppföljning och utvärdering.

Vi tror att du är en person med bakgrund inom IT och erfarenhet av en liknande roll. Relevant utbildning inom exempelvis projektledning och ekonomi är meriterande. Du har vana att hantera avtal och ser hur dessa på bästa sätt tar tillvara kundens och företagets intressen. Du är självgående och tar ansvar, både gentemot kund men också internt i kontakten med dina kollegor.

Dokumentsäljare

Till vårt affärsområde Dokument söker vi nu en engagerad säljare som där kan ta tillvara på våra affärsmöjligheter. I rollen som dokumentsäljare besöker du nya och befintliga kunder där du, utifrån kunds behov, säkerställer att den bästa lösningen erbjuds. Förutom att ha eget kundansvar, där ditt fokus ligger på dokumentlösningar, så arbetar du tätt tillsammans med dina kollegor för att säkerställa att kund har tillgång till hela Xelents erbjudande.

Du har erfarenhet från IT- och dokumentbranschen och tycker det är roligt att göra affärer. Du värdesätter långsiktiga kontakter, har lätt för att förstå kunds behov vilket du omsätter i lösning samt har ett genuint intresse av att få dina kunder att utvecklas. Du har även god kännedom om lokalt näringsliv och drivs av att säkerställa att dina kunder har bästa möjliga förutsättningar inom IT-området.

Servicetekniker inom IT

Xelent i Östersund tillhandahåller IT-support hos Närservice, Östersunds sjukhus. Till vårt team söker vi nu en servicetekniker som kan bistå med på platsen-hjälp, nyinstallationer, utbyten och underhåll. I rollen som servicetekniker ger du support och genomför felsökning på tunna klienter, pc, skärmar och skrivare. Du arbetar med både hård- och mjukvara och hanterar ärenden med hjälp av ett ärendehanteringssystem.

Vi tror att du är en IT-intresserad person med känsla för problemlösning. Du är prestigelös, alltid redo att hjälpa till där det behövs och duktig på att förklara så att andra förstår. Du är noggrann och kan följa uppsatta rutiner, samtidigt som du gärna kommer med förbättringsförslag och ser potentialen i en förändring.

Systemkonsult

I rollen som senior systemkonsult hos Xelent i Östersund ingår du i vår leveransorganisation och hjälper små som stora kunder att designa och implementera IT-lösningar. Du går in och analyserar kundens behov och ger förslag som passar deras verksamhet och mål.

Du har eftergymnasial utbildning inom IT, med inriktning infrastruktur, och har minst sju års erfarenhet från branschen. Du har en bred teknisk kompetens men gärna något eller några fokusområden inom vilka du är certifierad eller har dokumenterad erfarenhet inom. Vi tror också att du har erfarenhet av projektledning, är social och värdesätter långsiktiga samarbeten.

---------------------------------------

Eftersom vi är en organisation med ojämn könsfördelning blir vi lite extra glada av kvinnliga sökanden. Rekryteringshjälp undanbedes.