Xelent söker säljare i Halmstad

Nyhet   •   Apr 21, 2016 11:09 CEST

Bli en del av Xelent teamet!

Vår affärsidé är att med spetskompetens, passion och lokal förankring hjälpa kunden att välja rätt lösning för Dokument, IT och Telefoni. Oavsett storlek, komplexitetsnivå och budget levererar vi rätt lösning till rätt kund. Skalbara, driftsäkra och kundanpassade lösningar, heltäckande och personlig support samt förmånlig finansiering.

Xelent finns just nu på 9 platser i Sydvästra Sverige:

Säffle – Trollhättan – Göteborg - Varberg – Falkenberg – Halmstad – Ängelholm – Kristianstad- Malmö

Vi söker efter säljare med rätt attityd och inställning

Vad är då rätt attityd och inställning för oss? Jo, att anse att man alltid ska göra det bästa för kunden? Att helt enkelt vilja göra bra ifrån sig alla lägen.

Stämmer det på dig och du dessutom är en person som älskar försäljning och drivs av att träffa olika människor varje dag? Brinner du för service i alla lägen? Är Du en tävlingsmänniska? Du sporras också av att tjäna pengar och har massa energi! Då ska Du läsa den här annonsen lite extra noga, för här finns jobbet som antagligen passar Dig perfekt!

Som person är du positiv, glad, energisk och förtroendeingivande. Du motiveras av ett högt arbetstempo och gillar att jobba emot tydligt uppsatta mål. För att trivas med rollen ska du ha en inre drivkraft att vilja åstadkomma bra resultat. Det finns också en drivkraft hos dig att ge ditt bästa i alla lägen och din strävan är att varje kundkontakt slutar med en mycket nöjd kund. Vi ser gärna att du har ett teknikintresse, är du aktiv inom idrott och/eller musik är det ett plus. Samt att du har en stark vilja att tjäna pengar.

Tjänsten som Dokumentsäljare innebär 100 % uppsökande försäljning mot företag i Halmstad med omnejd. Du ansvarar för din egen försäljningsbudget och kontaktar befintliga och potentiella kunder. Du ska ha koll på vad som händer i din region och gärna delta i nätverk för att hitta nya försäljningskanaler. I ditt arbete ska Du kunna planera och strukturera utifrån kundernas önskemål och situationer. Din viktigaste arbetsuppgift är att vara aktiv ute hos kunderna.

Xelent växer och vi söker nya medarbetare som vill vara med och utvecklas tillsamman med oss. Vi erbjuder en företagskultur som präglas av att kunden är i fokus och känner uppmärksamhet från säljare och tekniker. Vi strävar efter att jobba utifrån våra värdeord, Lönsamhet Kundnytta Arbetsglädje

Du kommer att arbeta tillsammans med våra duktiga medarbetare på kontoret i Halmstad. Vi är Ricoh IT Partner och arbetar även med andra värdsledande leverantörer inom alla våra affärsområden. Tillsammans med våra kontor i Varberg och Falkenberg är vi oerhört starka i regionen både på sälj-och tekniksidan. Vi är väldigt stolta över den samlade kompetensen och kundstocken som vi har. Du erbjuds en av marknadens bästa säljutbildningar och Du har stora möjligheter att skapa bra resultat. Våra lönemodeller är spännande med både fasta och rörliga delar. Du har stora möjligheter att tjäna pengar om Du presterar bra!

Du rapporterar direkt till Platschefen i Halmstad.

Erfarenhetsönskemål

• Du har tidigare erfarenheter av försäljning.
  • Erfarenhet av försäljning B2B
  • Du har ett starkt affärssinne och förmåga att komma till avslut

Personliga egenskaper

• Ambitiös med en stark drivkraft
  • Professionellt affärsmanaskap
  • Serviceorienterad
  • Starkt försäljningsintresse

Övriga krav

• B-körkort
  • Avslutad och genomförd gymnasieutbildning

Mejla Din ansökan med CV och personligt brev till jobb@xelent.se senast den 20/5 2016.

Har Du frågor om tjänsten är Du välkommen att höra av Dig på mejl till Personalchef therese.arnqvist@xelent.se, telefon: 0340-50 10 05 eller Platschef mikael.davidsson@xelent.se, telefon: 035-17 21 16