Christian Madsen utsedd till ny marknadschef för Xelent Office Sweden AB

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2019 09:36 CEST

– Jag tillträdde 10 juni och ser fram emot att bidra till Xelents fortsatt goda utveckling säger Christian Madsen. Foto Marias of Sweden.

Christian har bred erfarenhet av marknads- och varumärkesutveckling. Exempelvis har han hjälpt till att klä upp merparten av McDonald’s 500.000 medarbetare i Europa, bidragit till att göra Nicotinell till marknadsledare i Sverige och satt strategin som 15-faldigat omsättningen för Pelle P seglarkläder.

Genom att Christian har drivit flera utvecklingsprojekt av webbplatser och E-handel integrerat med affärssystem stärker han även kundperspektiv hos Xelent.

Senast kommer Christian från Garmin som utvecklar och säljer GPS-försedda high tech-produkter för navigation och fitness. Innan dess var han på möbelkoncernen Edsbyn Senab vilket gav stor inblick i hur den snabba teknikutvecklingen påverkar hur våra arbetsplatser ser ut och fungerar.

• IT-branschen är under omvandling och många aktörer och erbjudanden är otydliga. Därför skall det bli mycket roligt att tillsammans med Xelents medarbetare tydliggöra och stärka Xelents varumärke och erbjudanden. IT är ofta komplext och teknikfokuserat, därför ska vi underlätta för marknaden att förstå sina behov och matcha dessa med IT-tjänster och -produkter som skapar verklig kundnytta säger Christian Madsen.
  • Vi hälsar Christian varmt välkommen till Xelent och ser fram emot att dra stor nytta av hans förmåga att utveckla varumärken och affärer samt att hans »can do attityd« skall bidra till att göra Xelent till den bästa IT samarbetspartnern för små och medelstora företag säger Xelent:s VD Marcus Nilsson.

För ytterligare information, kontakta:

Marcus Nilsson, Verkställande Direktör, 0340-50 10 10

Christian Madsen, Marknadschef, 0340-50 10 15

Vi vill sammanföra Dokument, IT och Telefoni till en helhet för våra kunder och hjälpa varje kund till full funktionalitet utifrån sin egen unika situation. Därigenom hjälper vi dem att kunna fokusera på sin kärnverksamhet helt utan oro för den tekniska delen av sin kommunikation.

Telefonbolaget i Kristianstad, GO Mobil Xelent i Ängelholm, Activt Kontor i Halmstad, Koneo i Varberg och Falkenberg, Ring Up/Leif's Mobilradiocenter i Varberg och Frölanders Telecenter i Göteborg går samman och bildar tillsammans Xelent.
Sommaren 2013 blev även före detta Ulab Telecom AB en del av Xelent.