Henrik Nilausen utsedd till Affärsansvarig Halland för Xelent Office Sweden AB

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2019 07:11 CET

Henrik tillträdde 1 november och utgår ifrån kontoret i Varberg.

Henrik har stor erfarenhet av att driva försäljningsorganisationer och utveckla marknader. I sina tidigare arbeten har Henrik även ansvarat för att utveckla processer och rutiner i hela kedjan från försäljning till leverans och eftermarknad.

När det gäller IT har Henrik ansvarat för kravställning, utformning och uppsättning av IT-infrastrukturen i SMB-bolag, vilket ger honom god förståelse för kundernas behov.

– Xelent är ett spännande bolag i snabb utveckling och det skall bli roligt att lära känna organisationen och våra kunder för att tillsammans skapa ömsesidigt mervärde berättar Henrik Nilausen.

​– Det är med glädje vi hälsar Henrik välkommen till Xelent, säger VD Marcus Nilsson. Tack vare Henriks erfarenhet och lokala förankring säkerställer vi god förståelse för kundernas behov, vilket är viktigt då allt fler köper IT som tjänst för att förbättra sina kundrelationer, digitalisera sina processer samt generera och exekvera på data.

För ytterligare information, kontakta:

Marcus Nilsson,VD, 0340-50 10 10

Henrik Nilausen, Affärsansvarig Halland, 0340-50 10 12

Vår vision är att bidra till en Xelent arbetsdag för alla.

Mission

Xelent digitaliserar verksamheter med innovativa lösningar. Vi hjälper våra kunder med: Externa kommunikationsvägar, intern organisering och personlig effektivitet. Funktion och kundnytta säkras med Xelent Support.

Snabbfakta

Xelent har 4000 kunder, 130 medarbetare,15 kontor, omsätter 250 MSEK, ingår sedan 2012 i JSM Gruppen och har huvudkontor i Varberg.