JSC IT-partner förvärvar Xelents enhet i Kristianstad

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2016 15:00 CET

JSC IT-partner förvärvar Xelents enhet i Kristianstad för att förstärka kompetensen kring Mitels stora växelplattformar och molntjänsten Solus. Enheten i Kristianstad kommer att passa bra in i JSC IT-partner med sin mycket speciella nisch inom växeltelefoni, säger Carl-Johan Bergenstråhle, koncernchef Xelent. Till skillnad från Xelents övriga enheter med helhetserbjudande inom dokument, IT och telefoni har Kristianstad enbart varit riktade mot telefoni. Detta har bidragit till den strategiska försäljningen till JSC IT-partner.

Om Xelentkoncernen

Xelent växer snabbt och har på tre år ökat omsättningen från 30 till 200 miljoner. Vår strategi är att hantera kundernas hela behov inom dokument, IT och telefoni. Xelent har ca 100 anställda i Malmö, Helsingborg Ängelholm, Halmstad, Falkenberg, Varberg, Göteborg, Trollhättan, Säffle, Gävle och Östersund.

Carl-Johan Bergenstråhle, VD för Xelentkoncernen, telefon: 070-675 00 88

Christer Löwdahl, VD JSC IT-partner, telefon: 0380-55 65 20

Vi vill sammanföra Dokument, IT och Telefoni till en helhet för våra kunder och hjälpa varje kund till full funktionalitet utifrån sin egen unika situation. Därigenom hjälper vi dem att kunna fokusera på sin kärnverksamhet helt utan oro för den tekniska delen av sin kommunikation.