Xelent söker franchisetagare

Pressmeddelande   •   Apr 23, 2019 17:46 CEST

Xelent söker franchisetagare

Som ett steg i processen att bli en nationell kedja kommer Xelent att börja ta in franchisetagare. Dessa skall verka under varumärket Xelent men drivas i egna juridiska bolag.

Marcus Nilsson VD för Xelent, ”För att kunna bredda vårt erbjudande till hela Sverige och öka vår lokala närvaro så söker nu Xelent franchisetagare. På så sätt kan duktiga entreprenörer verka under samma namn som oss och få en tillväxt som gynnar kunder, franchisetagarna själva och Xelent. Vi ser fram emot att få fler kompetenta medarbetare ute i landet som kan erbjuda våra tjänster.”

För ytterligare information kontakta vår affärsutvecklare Carl-Johan Bergenstråhle, 0340-50 10 03, carl-johan.bergenstrahle@xelent.se

Om Xelent
Xelent växer snabbt och har på fem år ökat omsättningen från 30 till 250 miljoner. Vår affärsidé är att hantera kundernas hela behov inom Dokument, IT, Telefoni och Kommunikation. Xelent har ca 130 anställda i Malmö, Helsingborg, Kristianstad, Ängelholm, Halmstad, Falkenberg, Varberg, Borås, Göteborg, Trollhättan, Säffle, Nyköping, Stockholm, Bollnäs, Gävle och Östersund.

Vi vill sammanföra Dokument, IT och Telefoni till en helhet för våra kunder och hjälpa varje kund till full funktionalitet utifrån sin egen unika situation. Därigenom hjälper vi dem att kunna fokusera på sin kärnverksamhet helt utan oro för den tekniska delen av sin kommunikation.

Telefonbolaget i Kristianstad, GO Mobil Xelent i Ängelholm, Activt Kontor i Halmstad, Koneo i Varberg och Falkenberg, Ring Up/Leif's Mobilradiocenter i Varberg och Frölanders Telecenter i Göteborg går samman och bildar tillsammans Xelent.
Sommaren 2013 blev även före detta Ulab Telecom AB en del av Xelent.