Jobba hos oss: Projektledare Stockholm

Nyhet   •   Nov 28, 2017 14:30 CET

XERVON utför alla typer av ställningsuppdrag för nybyggnationer, renoveringar och underhållsarbeten. Vårt regionkontor i Brunna norr om Stockholm ansvarar för projekt i hela Stockholmsregionen samt i Uppland och Sörmland. Vi söker nu en driven och självständig Projektledare.

Som Projektledare ansvarar du för kalkyl, beräkningar, offertarbete samt planering och resultat för tilldelade projekt. Projektledaren är också ansvarig för projektekonomin samt den löpande kundkontakten. Du rapporterar till Regionchefen. Tjänsten är placerad på kontoret i Brunna och innebär dagliga resor till de olika projekten, varför vi gärna ser att du är bosatt i de centrala eller norra delarna av Stockholm.

I rollen ingår:

• Resultatansvar för tilldelade projekt.
  • Utförandeansvar för tilldelade projekt (som kan delegeras till arbetsledare).
  • Upprättande av beräknings- och kalkylunderlag samt projektpärm tillhörande samtliga offerter.
  • Att planera varje vunnet avtal samt med ansvarig montör upprätta tid och leveransplan.
  • Deltagande i start- respektive slutmöte med arbetsledare och säljare.
  • Ansvar för att säkerställa att ansvarig administratör uppdateras med dagliga rapporter kring utfört arbete per projekt samt att dagbok fylls i.
  • Upprättande av prognos för innevarande och kommande månad, enligt tidplan från CFO.
  • Ansvar för att säkerställa att ÄTA-arbeten fångas upp och förankras med kund.
  • Att säkerställa ställningsinspektion i enlighet med fastslagna policyer.
  • Att säkerställa rätt fakturering varje månad inklusive work in progress

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att driva och ansvara för projekt, gärna inom ställningsbranschen men detta är inget krav. Kanske har du arbetat inom en närliggande bransch såsom bygg/industri/el/ventilation och där framgångsrikt både haft ansvar för resultat samt kundkontakt. Du har troligen haft personalansvar i tidigare roller alternativt är du van vid att arbetsleda anställda och underentreprenörer. Ett krav är att du arbetat med och haft ansvar för budget, och projektuppföljning. Det är även meriterande om du har kunskaper i CAD.

Vidare tror vi att du har gymnasieutbildning samt gärna kunskaper i entreprenadjuridik, logistik och ekonomi för projektuppföljning. Har du kompetensbevis inom branschen är det en stor fördel, du kommer annars att bli erbjuden utbildning av XERVON i detta. Du kan uttrycka dig väl på svenska, både muntligt och skriftligt och har god nivå på muntlig engelska.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker efter en Projektledare med god ledarförmåga, du har en väl utpräglad affärsmässighet, ett gott sunt förnuft, sunda värderingar och även vinnarinstinkt. Vidare har du en god social kompetens och förståelse för hur man arbetar genom andra, du är bekväm i din ledarroll och drivs av att utveckla och effektivisera arbetet samtidigt som du sprider glädje och motivation. Framförallt är du serviceorienterad och drivs av att stötta både medarbetare och kunder.

B-körkort är ett krav.

I denna rekrytering samarbetar XERVON med Level Recruitment och ansökan görs via deras hemsida (länk nedan). Vid frågor vänligen kontakta Rekryteringskonsult Carolina Eskengren på 08-120 50 427. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!