Samgående mellan XL-BYGG i Gästrikland AB & XL-BYGG Tierp AB

Samgående mellan XL-BYGG i Gästrikland AB & XL-BYGG Tierp AB

Stefan och Anders Haglund, nuvarande ägare av XL-BYGG Tierp AB säljer XL-BYGG Tierp AB till XL-BYGG i Gästrikland AB. Samtidigt går Stefan och Anders Haglund in som delägare i   XL-BYGG i Gästrikland AB tillsammans med dess nuvarande ägare Magnus Svedjebrant och Mathias Printz.

Dagens XL-BYGG Tierp AB grundades redan 1957 och har genom åren utvecklats väl och flyttade 2014 in i nybyggda lokaler anpassade för verksamheten.

Grunden till dagens XL-BYGG i Gästrikland AB lades 1970 och började med Sandvikens Trävaru AB i en gammal barack i Sandviken. De har utvecklats väl genom åren till att idag finnas verksamma på 3 orter; Sandviken, Gävle och Ockelbo.

“Jag är glad och stolt över att få genomföra ett samgående med XL-BYGG i Gästrikland. Våra värderingar och mål stämmer väl överens och jag känner att vi har påbörjat en spännande och berikande framtid tillsammans”, säger Stefan Haglund, VD XL-BYGG Tierp

“Både jag och Stefan haglund samt mina bröder är andra generationens bygghandlare inom respektive bolag. Vi har tillsammans med Stefan Haglund, samma driv och engagemang och vi har stor samsyn på hur vi bedriver en riktig bygghandel. Vi ser en konsolidering i branschen, där vi på detta sätt kan fortsätta utvecklingen av våra verksamheter och öka kundnyttan och servicenivån till våra kunder genom bredare kompetens och geografisk täckning”, säger Magnus Svedjebrant VD XL-BYGG i Gästrikland AB

Gruppen kommer efter samgåendet att finnas verksamma på 4 orter; Gävle, Ockelbo, Sandviken och Tierp. Totalt kommer vi att vara 51 anställda och omsätta ca 200 miljoner.

Vi kommer även fortsättningsvis att vara en del av Sveriges största bygghandelskedja,

XL-BYGG. Samgåendet sker 4 maj 2017.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Magnus Svedjebant, VD, XL-BYGG i Gästrikland AB, 026 – 420 89 02, magnus@gastrikland.xlbygg.se

Stefan Haglund, VD, XL-BYGG Tierp AB, 0706 – 63 05 05, stefan@tierp.xlbygg.se