Hjälper proffsbyggare att synas!

Nyhet   •   Nov 20, 2018 10:00 CET

XL-BYGGPARTNER är byggarnas bästa partner och det löftet påvisar företaget på en rad olika områden. Exempelvis finns det ett koncept för sina kunder byggföretagen att på ett enkelt, smidigt och prisvärt sätt erbjuda olika typer av företagsprofilering. Det handlar bl.a. om arbetsplatsskyltar, banderoller, bildekor, verktyg och arbetskläder som kunderna kan få köpa med sin logga på till kraftigt subventionerade priser.

-"Vi jobbar som en partner till våra kunder proffsbyggarna och det innebär mycket mer än bara leveranser av trä- och byggmaterial" säger Johan Rosendahl, VD- och marknadsansvarig på XL-BYGGPARTNER. "Det här är marknadsföring som vi är mycket stolta över. När våra kunder vill synas och profilera sig tillsammans med oss."

Förutom företagsprofilering erbjuder XL-BYGGPARTNER sina kunder byggproffsen en mängd utbildningar, digitala projektverktyg och friskvårdsaktiviteter.

XL-BYGGPARTNER AB omsätter ca 180 mkr och har ca 35 anställda. Bolaget säljer byggmaterial med tillhörande tjänsteutbud till byggföretag vid fyra proffsbutiker i Stockholm - Segeltorp, Tullinge, Sorunda och Vaxholm. I Segeltorp finns också bolagets logistikcenter och ett servicekontor. Bolagets affärsidé är att med stort personligt engagemang vara Byggarnas Bästa Partner. Bolaget är privatägt och ingår i XL-BYGG, Skandinaviens största profilerade bygghandelskedja.